Oh Monday morning…

…you know those Monday mornings when a fire alarm goes off in a train tunnel and all trains between the 2nd and 3rd biggest cities are cancelled? And your options are an even longer train trip or taking the metro (“subway”*)? And then you have to stand like this for 40 minutes because everyone else also want to get to work… (and then still take another train! Because why not.) And you arrive at work 1 hour later than planned?

Yeah, the week can start better.

wp-1479713371740.jpg

* Technically it’s called “Randstadrail” but it’s exactly the same as the Rotterdam Metro.

4 thoughts on “Oh Monday morning…

      1. Tja, gick ut hårt med ca totalt 2 timmars sömn, efter verkar ju ca allt som sker vara en personlig förolämpning: hela min garderob i allmänhet (why are you like this, pants!!??), vädret (blåsigt, jättemycket regn, blöt när jag kom till jobbet? svar JAG), buss som försökte köra över mig (å gud ursäkta att jag går, ffs vänta kanske med att börja köra tills jag gått förbi istället för att börja köra när jag är mitt framför, jag blir galen), idiotöversättning som 1: skickades till mig i PDF-format, 2: innehöll formuleringar som “closely related with victimology and the results can be look on both sides” (ja inte vet jag, kanske läs igenom texten innan ni skickar den..?) återkommer de med klagomål får jag psykbryt (..om jag inte redan har det..kan hända..) och nu sitter jag med en text som studenten helt klart bara kört i Google translate och nu är det mitt jobb att tala om vad som är fel. Exempel: The part of proposed extension which manages details of the information
        of the user is the user-profile management section. Jahaaaaa…..Alltså. Jag läste precis någon i mitt flöde som var all “make the most of everyday, you could die tomorrow” JAMEN mitt problem är tänk om jag INTE gör det???? Att det här bara fortsätter och fortsätter och fortsätter jag står inte ut! /slut på roman

        Liked by 1 person

Leave a Reply

