Excellent Customer Service

As I’m slowly inching my way away from doing customer service, it’s still been my line of work for the past 10 years (give or take a few months). Not only does this mean that I’m a VERY picky customer, but also that I mentally review/rate all customer services I am forced to contact.

Scandinavian Airlines – shit
KLM – depends on the day and person; ranges from shit to decent
KPN (phone provider in NL) – shit
bol.com (the ones who sell almost everything) – great

Something I’ve learned during my years as an expat in the Netherlands, is that it’s not a strength of Dutch people. It’s just not in (most of) them. Living here, I also feel that I don’t really know the Swedes anymore – are they good at it? If I judge by SAS the answer is a resounding HELL NO.

However. I ordered some books from bokus.se. Upon receipt, one book was wrong. After having paid € 50 in shipping costs I was… let’s say unhappy. So I called them, and they were like “oh, we’re so sorry. please keep that book and we’ll send the right one straight away”.

And that’s how you keep a whining customer happy and coming back for more.

Advertisements

2 thoughts on “Excellent Customer Service

  1. Alltså, nu har jag inte pratat med SAS kundtjänst (pga ringde men KOM ALDRIG FRAM I KÖN, fortfarande lite arg? ..kanske..?) men alltså. 1. De ställde in mitt flyg, bara sådär, en sådär 3 timmar innan avgång, 2. jag var tvungen att installera en förbannad app på min telefon för att ens få info om vilken flyg de istället bokat in mig på (??!!??) 3. kunde bara se vilket flyg det var genom att använda mitt eurobonuskort (och om jag inte haft något??). Point being: hatar dem utan att ens pratat med deras kundtjänst, och de har nog mer problem än service. Och deras hemsida, svårare att navigera än MIUN:s om man vill ha hjälp. Och MIUN har en uuuuusel webbsida (försök söka på den och hamna rätt liksom, bättre att googla).

    Meeen. Vill också säga. Det ÄR ju svårt att vara serviceminded. Inte för att det är en ursäkt på något sätt.

    Liked by 1 person

    1. Jo, det är det ju. Särskilt när det mesta av det du får är folk som klagar och är sura (been there…). Det är nog väldigt svårt att vara bra kundservice för ett dåligt företag. Inte för att det gör mig vänligare inställd till SAS… 🙂

      Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s